Dopis rodičům 19.9.2014
19. 9. 2014
Milí rodiče,
školní rok považuji za zahájený a většina dětí již podle toho pracuje.
Zatím především opakujeme učivo ze II. třídy, ale i zde mají některé děti rezervy.
Všechny sešity a učebnice mají být obalené (infor.pro rodiče a úkolníček být nemusí).
Děti mají sešity ve škole, v případě že je nesou domů, mají DÚ, něco dokončit, udělat opravu apod. I v případě že děti tvrdí (a možná i mají pravdu), že do sešitu nic dělat nemají, prosím abyste ho prohlédli, zda je to opravdu tak a také proto, abyste viděli, jak jim školní práce jde. Nemělo by nám jít jen o známky v žákovské knížce, kolikrát je mnohem důležitější prohlédnout sešit (i pracovní sešit) s dítětem a zeptat se ho, co jste dělali, jak ti to šlo, v případě potřeby dovysvětlit (někdy stačí úplná maličkost, kterou doma takto odhalíte a která se pak s dítětem nemusí táhnout dál). Budu ráda, když sešit po prohlédnutí podepíšete (nemusíte vždy, ale v případě, že do sešitu něco vzkazuji určitě ano), je to pro mě známka toho, že jste sešit s dítětem prohlédli.
Domácí úkoly by děti měly dělat svědomitě, ale je to jejich vizitka práce. V případě, že se vám splnění úkolu nelíbí a přesto vaše dítě úkol přepracovat nechce, nebojte se pod to podepsat. Podpisem mi dáváte najevo, že víte, jak vaše dítě pracuje a co umí. Ne, že jste s jeho výkonem spokojeni.
Bude-li mít dítě v žákovské knížce zapsáno Věžička a známku 1, je to za nasbírání 10 kostiček, které děti získají postupně za dobrovolné úkoly, za skupinovou práci, za aktivitu v hodině apod.
Toto pololetí jsou děti rozdělené do barevných skupinek a do číselných skupinek, které (nebude-li potřeba) se nebudou měnit. V barevných skupinkách mají děti vždy stejnou práci. V číselných skupinkách mohou mít práci různou nebo je různé množství či obtížnost (např. sk. 2 splní 8 úkolů a skupinka 5 splní 2 úkoly a může to být naprosto v pořádku).
Nezapomínejte prosím na zapisování omluvenek do žákovské knížky. Omluvný list je vzadu, stejně jako v loňském Notýsku a při každé absenci musí být zápis proveden.
Domácí úkoly se snažím na webové stránky třídy zapisovat, ale někdy to nezvládnu a přiznám se, že jsem to teď dvakrát udělala i vědomě. Byla bych ráda, aby se děti naučily vždy zapsat, co je za DÚ a nespoléhaly se na to, že je to na stránkách. Tam by to mělo být pouze pro občasnou kontrolu. Děti se musí naučit myslet si na své povinnosti samy a ve třídě vždy zapíši úkol na tabuli a dávám dětem čas, aby si úkol zapsaly.
Uč. Petra Štrosová